https://www.mylivechat.com/addons/images/blogger-live-chat-3.gif




https://www.mylivechat.com/addons/images/blogger-live-chat-3.gif

Sabtu, 22 November 2014

CARA MAKAN VITAMIN SHAKLEE YANG BETUL

CARA MAKAN VITAMIN SHAKLEE

Rata2 sekarang ramai sudah rakyat malaysia yamg consume SHAKLEE..tapi betul ke cara pengambilan vitamin anda itu...ini penting kerana jika pengambilan yang tidak betul ianya tidak akan memberi atau menampakkan kesan kepda tubuh badan anda

Jika ini berlaku..anda tidak akan nampak kesannya dan mungkin anda akan menyalahkan SHAKLEE pulak..ini adalah penting ada diberi pengetahuan dengan jelas oleh pengedar SHAKLEE ANDA

Disini saya kongsikan JADUALVITAMIN SHAKLEE untuk membantu anda dan memudahkan lagi untuk anda agar tidak terlupa






*Vitamin larut air (vitamin B, C) seeloknya diambil bersama-sama segelas air untuk mempercepatkan proses larutan dan penyerapan vitamin

*Vitamin larut lemak (Vitamin A, D, E, K) seeloknya dimakan bersama bersama-sama lemak bagi mempercepatkan proses larutan dan penyerapan vitamin.

*Zinc Complex harus diambil semasa perut kosong (sejam sebelum makan @ 2 jam selepas makan) kerana vitamin ini mudah terurai dan melekat bersama-sama makanan dan dimusnahkan. Ini mengurangkan kadar penyerapan vitamin zinc ke dalam badan.

Selain itu terdapat beberapa pantang-larang yang perlu diberi perhatian oleh pengguna Shaklee bagi memastikan penyerapan vitamin berlaku secara efisien pada kadar yang optimum.

♧ Elakkan mengambil Alfalfa bersama-sama vitamin E, GLA Complex dan CoQ HeathPlus kerana Alfalfa mengurangkan penyerapan vitamin E. (GLA Complex dan CoQ HealthPlus mengandungi unsur vitamin E). Dinasihatkan menjarakkan pengambilan vitamin-vitamin ini 2 jam sebelum atau selepas.

♧ Elakkan mengambil Vitalea bersama-sama vitamin yang mengandungi unsur kalsium seperti ESP, ostematrix dan produk tenusu. Vitalea Shaklee diperkaya dengan unsur zat besi (iron) yang dikatakan mengurangkan penyerapan kalsium oleh badan. Dinasihatkan jarakkan pengambilan vitamin-vitamin ini 2 jam sebelum atau selepas.

♧ Elakan mengambil vitamin bersama-sama minuman yang mengandungi kefein seperti kopi dan teh. Bukan tak boleh ambil kopi dan teh, cuma dinasihatkan supaya menjarakkan tempoh pengambilan sekurang-kurangnya 2 jam. Ini kerana, kafein juga dipercayai mengganggu proses menyerapan vitamin dengan efisien.

♧ Elakkan membancuh ESP, CINCH SHAKE, COLLAGEN, MEALSHAKE dengan air panas (melebihi 60°C) kerana vitamin-vitamin ini mengandungi protein yang akan termusnah pada suhu yang tinggi. Dinasihatkan membancuh minuman ini menggunakan air suam (suhu kurang daripada 40°C) untuk mengelakkan protein terurai.

Para pengguna juga dinasihatkan untuk  mengambil air masak/kosong/mineral yang mencukupi sekiranya mengamalkan pengambilan vitamin. Dicadangkan 1 liter bagi setiap 25 kg berat badan. Ini bagi membantu proses penyingkiran toksin dengan lebih cepat dan mudah. Setelah toksin disingkirkan, proses penyerapan vitamin juga dapat berlaku dengan cekap dan efisien
BERMINAT UNTUK CUBA SHAKLEE DAN DAPATKAN PERCUMA KONSULTANSI
HUBUNGI :::

Tinie 0124453078
FB:  https://www.facebook.com/tinie.ojek


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright to SIHAT BERSAMA TINIE
Designed by UMIESUEstudio 2015